Blog

Na pierwszy rzut oka pisanie tekstów nie wydaje się skomplikowane, zwłaszcza jeśli naprawdę dobrze się w tym czujemy. Trzeba jednak pamiętać, że słowo słowu nierówne i zdarza się, że nasz tekst, nieważne jak atrakcyjny dla oka i ucha, może okazać się po prostu za słaby. Jeśli trafiłeś na naszego bloga, to znaczy, że Twój content ma sprzedawać. A teksty promocyjne i sprzedażowe różnią się od opowiadań i artykułów lifestylowych. Przede wszystkim mają dotrzeć do sprecyzowanej grupy odbiorców, zaangażować ich i zachęcić do podjęcia konkretnych działań, czyli najczęściej do skorzystania z jakiejś usługi lub zakupu produktu.



W sinGRAPH wiemy, że dobry warsztat jest ważny, ale jeśli tekst ma promować jakąś firmę i jej ofertę, musi być utworzony zgodnie z zasadami SEO. Rozległe opisy, akapity o wszystkim i niczym nie przyniosą żadnych oczekiwanych korzyści, bo Google nawet ich nie zauważy. Dziś sztuką jest napisać tekst, który zostanie dobrze przyjęty przez roboty wyszukiwarek, a dopiero w drugiej kolejności przez użytkowników – inaczej ci drudzy nigdy go nie przeczytają.

 

Skuteczny tekst SEO to taki, który dociera do grupy docelowej i nakłania ją do skorzystania z naszej oferty. Aby osiągnąć taki efekt, należy spełnić kilka podstawowych warunków, które sprawią, że nasza treść wzbudzi zainteresowanie i – co najważniejsze – przyniesie odpowiednie korzyści. Od czego zacząć? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, dzięki którym będziesz mógł stworzyć skuteczny tekst SEO.

 

1. Research przede wszystkim

 

Jeśli chcesz napisać tekst, który będzie się dobrze pozycjonował i przyciągnie uwagę użytkowników, zacznij od researchu. Dobry copywriter potrafi napisać tekst na dowolny temat. Nie dlatego, że wszystko wie, ale dlatego, że potrafi skutecznie wyszukiwać informacje i odpowiednio je wykorzystywać. Tekst musi być przekonujący, więc autor powinien postawić się w roli eksperta. Wszelkie braki mogą zostać wychwycone przez bardziej uważnych czytelników i tym samym autor straci na wiarygodności. Dobry research wpłynie na wartość merytoryczną tekstu i jego ogólny odbiór.

 

2. Używaj fraz kluczowych

 

Teksty SEO muszą być nasycone frazami kluczowymi, ale nie oznacza to, że powinny składać się tylko z nich. Wielu copywriterów uważa, że im więcej tym lepiej i oczywiście mają trochę racji. Jednak wypisywanie słów kluczowych po przecinku wygląda i brzmi nieciekawie. Trudno przebrnąć przez taki tekst i choć istnieje szansa, że roboty wyszukiwarek podsuną go użytkownikom, nie przełoży się to na prawdziwe zainteresowanie. Dobry, a zarazem skuteczny tekst SEO powinien brzmieć naturalnie i zaciekawić użytkownika. Poza frazami kluczowymi, które obowiązkowo muszą się tam znaleźć, należy uzupełnić go o ciekawe i wartościowe treści, których internauci poszukują.

 

3. Zrezygnuj z utartych sloganów

 

Przeglądając strony poszczególnych firm na pewno zauważyłeś, że wiele z nich reklamuje się w ten sam sposób. „Najniższe ceny” „To nasza największa pasja” – jak często widywałeś te same slogany? Jeśli wszyscy mówią o sobie to samo, nikt się nie wyróżni, nawet jeśli faktycznie jest lepszy od konkurencji. Warto używać ciekawych zamienników, które dodatkowo możemy uargumentować. Przykładowo: jeśli właściciel skupu złomu napisze na swojej stronie, że złom jest jego największą pasją, zabrzmi to dość… niecodziennie, żeby nie powiedzieć, śmiesznie. Ale jeśli napisze, że skupowanie i recykling złomu pozwalają zatroszczyć się o nasze wspólne środowisko, nie tylko nie będzie to wyglądało śmiesznie, ale pokaże wszystkim, że dzieje się tam coś ważnego, a pracownicy są zdeterminowani w dążeniu do celu. Rezygnacja z utartych sloganów wymaga kreatywności, ale to właśnie dzięki niej powstają ciekawe teksty SEO.

 

4. Unikaj lania wody

 

Dla niektórych głównym celem jest napisanie teksu SEO, który będzie posiadał odpowiednią ilość znaków. Jest to ważne, ale nie powinno być wyznacznikiem tego, jak będzie wyglądała jego treść. Skuteczny tekst SEO powinien coś wnosić – czytelnicy szukają informacji, ciekawych tematów, czegoś, co zostanie w ich pamięci na dłużej. Jeśli użyjemy fraz kluczowych, ale poza tym nie zamieścimy w tekście niczego wartościowego, nie utrzymamy ich uwagi. Lanie wody, choć pomaga osiągnąć wyznaczoną ilość znaków, zniechęca użytkowników do zapoznania się z ofertą danej firmy. Tekst SEO, jak każdy inny, powinien być ciekawy od początku do końca, tak, żeby pozostawić czytelnika z uczuciem niedosytu i myślą „chciałbym dowidzieć się więcej!”.

 

5. Postaw na SEO friendly

 

Dobry copywriter wie, jak znaleźć złoty środek, czyli stworzyć tekst, który przypadnie do gustu zarówno robotom wyszukiwarek, jak i czytelnikom. Teksty SEO firendly to takie, które podobają się jednym i drugim, czyli spełniają zasady pozycjonowania, a jednocześnie są przyjazne użytkownikom i przyjemnie się je czyta. Treść łączy w sobie frazy kluczowe, odpowiada na pytania zadane przez użytkowników i przede wszystkim jest dobrze sformatowana. Tytuł, podział na akapity rozdzielane nagłówkami i czcionka pogrubiona w odpowiednich miejscach – wszystko to składa się na tekst przyjazny użytkownikom, który naprawdę dobrze się czyta.

 

Jak tworzyć skuteczne teksty SEO? Praktyka czyni mistrza!

 

To ostatnia wskazówka, o której na pewno wiesz, ale czasem możesz zapomnieć. Nie zniechęcaj się, jeśli nie uda ci się stworzyć tekstu SEO, który od razu przyniesie oczekiwane korzyści. Praktyka czyni mistrza – jeśli będziesz pracować systematycznie, dojdziesz do perfekcji i zaczniesz tworzyć teksty zgodne z zasadami pozycjonowania, które pokocha Google. Jeśli potrzebujesz pomocy w tym zakresie, skontaktuj się z nami, a pracownicy z agencji sinGRAPH pokażą Ci, jak ożywić Twoją stronę internetową i podnieść jej pozycję w wyszukiwarce.

 

 

ADRES I GODZINY OTWARCIA

sinGRAPH
ul. KRAKOWSKA 7 (pracujemy zdalnie)
41-400 MYSŁOWICE
Poniedziałek - Piątek
od 8:00 do 16:00

   +48 600 901 018
   +48 696 293 877
   info@singraph.pl


NIP: 222-015-22-04 • Regon: 271026966
85 1050 1214 1000 0090 7181 9594 • ING Bank Śląski

Napisz do nas