Blog

Budowanie długotrwałych relacji z Klientami i Kontrahentami to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia biznesu. To właśnie dzięki nim funkcjonuje każda firma, zatem podtrzymywanie starych kontaktów i nawiązywanie nowych, to właściwie filary, na których opiera się każde przedsiębiorstwo. Nie wystarczy jedynie sprzedawać ludziom swoich produktów i usług – trzeba zrobić wszystko, by osoby, które przyszły do nas raz, wróciły po raz kolejny.



Jak uzyskać taki efekt? Oprócz zagwarantowania najwyższej jakości usług, powinniśmy oprzeć swoje działania na wzajemnym wsparciu w biznesie i wymianie przydatnych informacji. Z jednej strony możemy liczyć na polecenia zadowolonych Klientów, z drugiej Partnerów biznesowych, których usługi i my polecamy. Ważne, by nie były to osoby z tej samej branży, aby przypadkiem nie stwarzać sobie konkurencji.

 

Takie budowanie sieci kontaktów nazywamy networkingiem. Nasza otwartość na nowe znajomości, chęć pomagania innym i nie nastawianie się wyłącznie na zysk sprawiają, że stajemy się ważną częścią biznesowej społeczności, która zamiast konkurować ze sobą, wzajemnie się wspiera. Aby osiągnąć efekty przekładające się na realne zyski i silne, partnerskie relacje, należy spełnić kilka podstawowych wymogów. Najważniejsze są:

 

  • Otwartość

  • Zaangażowanie

  • Utrzymywanie relacji

  • Budowanie pozytywnego wizerunku

 

W networkingu ważna jest pewna ciągłość. Jeśli udało Ci się nawiązać nowe znajomości, nie powinnieneś na tym poprzestawać. Im większa sieć kontaktów, tym lepiej, dlatego warto być otwartym, zachęcać innych do rozmowy i przede wszystkim interesować się tym co mają do powiedzenia. Twoje zaangażowanie jest sygnałem dla innych networkerów, że mogą na Ciebie liczyć. Gwarantuje też utrzymywanie relacji na odpowiednim poziomie. Wymienianie się wizytówkami i wykonanie kilku telefonów, to zdecydowanie za mało. Ważne jest autentyczne zainteresowanie i podtrzymywanie kontaktów.

 

Aktywne uczestniczenie w spotkaniach networkingowych organizowanych przez specjalnie utworzone kluby biznesowe, mogą przynieść przedsiębiorcom duże korzyści. Pozyskiwanie Klientów dla przedstawicieli różnych branż równe jest pozyskiwaniu Klientów dla samego siebie. Jednak dzięki idei networkingu osoby, które przyjdą do Ciebie z polecenia, z góry obdarzą Cię zaufaniem, co skraca niejako proces jego budowania. Dodatkowo w sieci networkingowej nic nie ginie – wykonywanie usług na wysokim poziomie sprawia, że budujesz pozytywny wizerunek swojej marki.

 

 

Networking na portalach społecznościowych

 

 

Budowanie sieci kontaktów nie ogranicza, a przynajmniej nie powinno ograniczać się wyłącznie do spotkań rzeczywistych. Filozofia Givers Gain, bazująca na zasadzie wzajemności funkcjonuje także na portalach społecznościowych. Networking to przede wszystkim wymiana informacji, które mogą przynieść rozmówcom wzajemne korzyści. A zatem niezależnie od tego, czy rozmowy prowadzone są online, czy offline, cel jest zawsze taki sam – wzajemne wspieranie się i poszerzanie listy kontaktów biznesowych.

 

Jak działa networking w social mediach? Tak jak w świecie rzeczywistym, tak i tu chodzi przede wszystkim o wzajemne rekomendowanie swoich usług. Można to robić za pomocą aktywnego działania na danym portalu, czyli komentując i reagując na posty publikowane przez innych przedsiębiorców oraz nawiązując znajomości z osobami, z którymi łączą nas wspólni znajomi i idee. Takie zjawisko można zaobserwować przede wszystkim na portalu społecznościowym LinkedIn, który w przeciwieństwie do Facebooka, skupiony jest właśnie wokół kontaktów zawodowo-biznesowych. Dzięki temu łatwiej można dotrzeć do osób, które byłyby autentycznie zainteresowane współpracą z nami.

 

Oprócz aktywnego udziału w dyskusjach pod postami i artykułami, warto publikować samemu. Na LinkedIn najbardziej wartościowe są takie treści, które albo wnoszą coś  nowego, albo stanowią ciekawe uzupełnienie tematu. Atrakcyjne są również posty, które pobudzają do dyskusji. Można publikować informacje na temat nowinek z branży finansowej, ciekawe zestawienia i wskazówki, które ułatwią innym poruszanie się w świecie biznesu. Należy pamiętać, że na LinkedIn działają głównie przedsiębiorcy, więc nasze posty muszą być po prostu przydatne.

 

Aby zostać skutecznym networkerem, powinieneś pozbyć się barier i obaw związanych z przenoszeniem znajomości internetowych do świata realnego. Jako zaangażowany użytkownik, bierz udział w ciekawych wydarzeniach i spotkaniach, o których jesteś informowany za pomocą postów. Reaguj też na personalne zaproszenia, które otrzymujesz w wiadomościach prywatnych. Biorąc udział w spotkaniach biznesowych większego formatu, możesz znacząco rozszerzyć swoją sieć kontaktów i to w bardzo krótkim czasie.

 

Najważniejsze w networkingu jest podtrzymywanie zawartych relacji. Stały kontakt z innymi przedsiębiorcami, Twoje zaangażowanie – zarówno online, jak i offline – sprawią, że wysiłek jaki wkładasz w budowanie sieci kontaktów z pewnością przyniesie pożądane efekty.

 

 

 

Nie masz pomysłu na to, jakie treści mógłbyś udostępniać na LinkedIn lub innym portalu społecznościowym, by przyciągnąć wiernych obserwatorów i nawiązać nowe, intratne znajomości? Nie martw się! W sinGRAPH udzielimy ci niezbędnych wskazówek, a na Twoje życzenie zrobimy wszystko za Ciebie!

ADRES I GODZINY OTWARCIA

sinGRAPH
ul. KRAKOWSKA 7 (pracujemy zdalnie)
41-400 MYSŁOWICE
Poniedziałek - Piątek
od 8:00 do 16:00

   +48 32 223 87 80
   +48 600 901 018
   +48 696 293 877
   info@singraph.pl


NIP: 222-015-22-04 • Regon: 271026966
85 1050 1214 1000 0090 7181 9594 • ING Bank Śląski

© Copyright 2024 sinGRAPH Wszystkie prawa zastrzeżone

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej. Polityka Prywatności sinGRAPH (link)