Jeśli prowadzisz firmę stacjonarnie, to na pewno zastanawiałeś się, czy warto przenieść swoje działania do sieci. Pojawiają się pierwsze pytania i wątpliwości: Czy warto? Czy to się opłaci? Fakt, że prowadzisz firmę offline tak naprawdę nie ma żadnego znaczenia, bo nie musisz ograniczać się wyłącznie do klientów, którzy trafiają do ciebie przez polecenia lub reklamę w prasie. Jeśli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz – to smutna prawda, którą powinien znać każdy przedsiębiorca szanujący swój czas.
Wyszukiwarka internetowa to obecnie pierwsze źródło z jakiego korzystają osoby poszukujące informacji. Dlatego nawet jeśli nie interesuje Cię sprzedaż online, powinieneś zrobić wszystko, by zaistnieć w sieci. Inaczej ponad połowa osób szukających usług tożsamych z tymi, które świadczysz, nigdy się o Tobie nie dowie. Efekt? Potencjalni klienci skorzystają z usług konkurencji, która dba o reklamę internetową i pozwala łatwo się znaleźć.
Marketing internetowy polega na wykorzystaniu mediów do promowania swojego wizerunku i szybkim dotarciu do konsumentów. Jak możemy go wykorzystywać, aby znaleźć klientów w internecie i finalnie na tym zarobić? Wystarczy dać się zauważyć, budować sieć kontaktów i pokazać użytkownikom, że jesteśmy lepsi od konkurencji. Można to zrobić w kilku prostych krokach:
1. Marketing internetowy – wizytówka Google Moja Firma
Wizytówka Google to coś, od czego każdy powinien zacząć. Założenie profilu firmy jest całkowicie darmowe, a to jedna z pierwszych rzeczy, jaką zobaczą użytkownicy chcący dowiedzieć się czegoś o Twoich usługach. Utworzony przez Ciebie profil wyświetli się, gdy użytkownicy będą szukali Twojej lub podobnej firmy w wyszukiwarce lub Mapach Google. Dzięki temu Twoje szanse na zdobycie uwagi potencjalnych klientów wzrosną.
2. Marketing internetowy – strona internetowa
O tym, dlaczego warto posiadać własną stronę internetową, pisaliśmy już wielokrotnie, m.in. TUTAJ. Należy podkreślić, że firmowa strona www, to punkt wyjścia do dalszych działań. Bez niej nie dasz rady zbudować solidnego wizerunku firmy i zaufania wśród odbiorców. To tam znajduje się opis Twojej firmy, oferta, często też portfolio. Dzięki własnej stronie internetowej dajesz się poznać i zachęcasz użytkowników do nawiązania współpracy. Dodatkowo, Twoja aktywność pozwoli stronie osiągnąć lepszą pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwarek.
3. Marketing internetowy – Facebook i inne kanały SM
Czy wiesz czym jest Social Media Marketing? To działania, które pozwalają przedsiębiorcom promować produkty lub usługi oraz budować relacje z użytkownikami. Dodatkowym atutem jest systematyczne budowanie zasięgów. Ciekawe, angażujące posty zachęcają internautów do reakcji, a te sprawiają, że post widzi więcej osób. Tym samym możesz trafić do ludzi, którzy nigdy nie słyszeli o Twojej firmie i zaciekawić ich swoją ofertą.
4. Marketing internetowy – foto i video
Dzielenie się wiedzą, nowinkami z branży i innymi ciekawostkami, które mogą zainteresować potencjalnych klientów, ukaże Cię w roli eksperta i pomoże wyróżnić się na tle konkurencji. Najłatwiej zrobić to za pomocą krótkich filmików, zdjęć i animacji. Nie każdy ma czas na to, by czytać obszerne artykuły. Aby dotrzeć do zabieganych, warto pomyśleć o publikowaniu na serwisach takich jak YouTube i Instagram lub aplikacjach typu Snapchat oraz innych środkach umożliwiających udostępnianie foto i video.
5. Marketing internetowy – mailing sprzedażowy
E-mail marketing, to jedna z najstarszych form reklamy internetowej. Choć wydaje się, że nie przynosi ona już takich efektów jak kiedyś, nie warto z niej rezygnować. Wszystko sprowadza się do tego, by robić to DOBRZE, a co za tym idzie – skutecznie. Natrętne maile mogą przynieść skutek odwrotny do zamierzonego, dlatego należy wysyłać wiadomości wyłącznie do osób, które mogą być nimi zainteresowane. Odpowiednio dobrana baza kontaktów może pomóc Ci w nawiązaniu nowych relacji biznesowych.
Marketing internetowy – podsumowanie
Zrealizowanie przynajmniej 3 z 5 wskazanych punktów, powinno przynieść Tobie i Twojej firmie pierwsze zauważalne efekty. Systematyczne dbanie o wizerunek firmy w internecie sprawi, że Twoja pozycja w naturalnych wynikach wyszukiwarek wzrośnie i Klienci zamiast do konkurencji, zaczną trafiać właśnie do Ciebie. Zwyczajowo użytkownicy wybierają strony firm, znajdujące się na kilku pierwszych pozycjach. To od Twojej pomysłowości i zaangażowania będzie zależało, czy znajdziesz się na którejś z nich.
Jeśli sam nie masz czasu na promowanie firmy w internecie lub samo pojęcie marketingu internetowego jest ci po prostu obce, skontaktuj się z nami, a my wszystkim się zajmiemy! W sinGRAPH wiemy, jak ważne jest kreowanie marki za pomocą własnej strony internetowej, fanpage’a na Facebooku, czy ciekawych grafik i animacji. Wszystko to składa się na Twoją wizytówkę – reklamę, która może dotrzeć do setek, a nawet tysięcy użytkowników. Wśród nich są Twoi Klienci. Wystarczy, że pierwszy wyciągniesz do nich rękę.