Prowadzisz własną firmę i zastanawiasz się, co jeszcze możesz zrobić, by dowiedziało się o tym więcej potencjalnych klientów? Nic prostszego! Nawet jeśli nie prowadzisz firmy bezpośrednio w sieci, przenieś swoje działania wewnątrz niej, a zobaczysz, że dzięki temu dotrzesz do osób, które nawet nie miały pojęcia o istnieniu Twojego przedsiębiorstwa.
Istnieje kilka podstawowych elementów składających się na skuteczne reklamowanie własnej firmy w internecie. W kilku krokach pokażemy Ci, jak zaznaczyć swoją obecność w sieci i aktywnie promować tam własną markę.
Strona internetowa/sklep internetowy
Własna witryna internetowa to podstawa budowania wizerunku w sieci i świetny punkt wyjścia do dalszych działań. Obecnie coraz więcej osób traktuje internet jako pierwsze i główne źródło informacji. Dzięki stronie internetowej inni użytkownicy mogą dowiedzieć się o prowadzonym przez Ciebie przedsiębiorstwie wpisując w wyszukiwarkę odpowiednie frazy. Własna witryna jest więc Twoją wizytówką, która w szybki sposób trafia w ręce odpowiednich osób. Musi zatem zawierać niezbędne informacje na temat Twojej firmy, pełną ofertę i przede wszystkim być atrakcyjna pod względem wizualnym. Wskazówki na temat projektowania własnej strony internetowej znajdziesz tutaj.
Katalogi firm
W internecie istnieje wiele darmowych katalogów firm, w których należy zamieścić informacje na temat swojej firmy. To też świetna alternatywa dla tych, którzy nie posiadają jeszcze swojej strony internetowej, ponieważ użytkownik poszukujący informacji na temat naszego produktu bądź usług, otrzyma przynajmniej podstawowe dane. Dodanie swojego przedsiębiorstwa do katalogu to prosta i najszybsza metoda reklamowania własnej firmy w sieci. Dodatkowo nie wymaga od nas żadnych kosztów.
Pozycjonowanie
W internecie konkurencja jest ogromna, dlatego warto skorzystać z profesjonalnych narzędzi zwiększających widoczność Twojej witryny w wyszukiwarkach. Najlepszą metodą jest pozycjonowanie strony internetowej. To szereg działań podejmowanych w celu osiągnięcia przez daną witrynę jednej z najwyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Po wpisaniu w wyszukiwarce odpowiedniej frazy, Twoja strona internetowa będzie jedną z pierwszych propozycji, jaką otrzymają użytkownicy.
Social media
Dużą popularnością cieszy się obecnie promowanie swojej firmy poprzez social media. Często są to działania w pełni darmowe, chyba, że chcemy zwiększyć swoje zasięgi mniejszym nakładem pracy – wtedy ponosimy pewne koszty. Serwisy społecznościowe generują ogromne ilości użytkowników w jednym miejscu, a każdy z nich może być naszym potencjalnym klientem. Decydując się na promocję w social mediach, warto wybrać kanał najlepiej pasujący do naszej firmy. Jeśli najciekawszy przekaz stanowią treści, to lepszym serwisem będzie Facebook i Twitter, a jeżeli w naszej branży liczy się ukazanie efektów naszej pracy poprzez zdjęcia i filmy, ciekawsze będą Instagram i YouTube. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby prowadzić działania na różnych kanałach social media. Warunkiem jest równomierne zaangażowanie i czas. Głównym celem jest interakcja z klientami oraz budowanie pozytywnego wizerunku swojej firmy przy pomocy ciekawych i angażujących publikacji.
Mailing
E-mail marketing to wciąż jedna z najskuteczniejszych i jednocześnie najtańszych form marketingu internetowego. Budowanie bazy klientów pozwala na jednoczesne dotarcie do setki osób, które są zainteresowane naszym komunikatem. Podobnie jest w przypadku social media, z tą tylko różnicą, że niemal każdy użytkownik internetu posiada swoją skrzynkę mailową – czasem nawet nie jedną, ale nie zawsze te osoby rejestrują się w serwisach społecznościowych. Zasięg mailingu jest zatem większy i bardziej spersonalizowany.
SinGRAPH – wszystko w jednym miejscu
Internet daje ogromne możliwości promowania wizerunku i reklamowania własnej firmy. Znajdziemy tam wiele darmowych narzędzi przekazu, ale nie oznacza to, że powinniśmy na nich poprzestać. Warto inwestować w skuteczniejszą reklamę, dzięki której nie tylko zwiększamy zasięgi, ale także zaoszczędzimy mnóstwo czasu. Można zaangażować do współpracy specjalistów, którzy zajmą się utworzeniem Twojej strony internetowej i jej wysoką pozycją w wyszukiwarkach. Większe efekty przyniesie również zaangażowanie kogoś, kto poprowadzi firmowego bloga i kanały w social mediach. Wartościowe i angażujące treści to coś, co zawsze przyciąga rzesze poszukujących informacji użytkowników. W sinGRAPH zajmujemy się tworzeniem stron internetowych oraz budowaniem wizerunku Twojej marki w sieci i poza nią. Dbamy o to, byś znalazł wszystko, co jest ci potrzebne w jednym miejscu. Dzięki temu na pewno zaoszczędzisz czas i pieniądze.