Blog

Pierwsze strony internetowe składały się z charakterystycznego kodu na czarnym tle i dla większości ludzi stanowiły wielką niewiadomą. Współczesne strony www nie mają ze swoimi poprzednikami wiele wspólnego. Wszystko za sprawą rozwijającej się technologii oraz przez zmianę naszego podejścia i oczekiwań. Obecnie przy tworzeniu strony internetowej stawiamy nie tylko na jej funkcjonalność, ale także na atrakcyjny design.



Ładna oprawa graficzna jest czymś, co użytkownicy spodziewają się zobaczyć, czymś, co ma ich zatrzymać na stronie jak najdłużej i wyróżnić witrynę na tle konkurencji. I tu pojawia się istotne pytanie: czy ważniejsza jest funkcjonalność strony internetowej, czy też jej walory estetyczne?

 

Podczas tworzenia strony internetowej po raz pierwszy lub zlecaniu tego komuś innemu, należy postawić sobie jasny cel i odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań: Co chcę pokazać? Do kogo chcę dotrzeć? Jaki jest główny cel mojej strony? W internecie jest mnóstwo użytkowników codziennie poszukujących informacji. Dobrze utworzona strona internetowa to taka, której internauci poszukują ze względu na jej użyteczność. Wystarczy, że dasz im to, czego będą potrzebować, a już na początku wzbudzisz ich zaufanie.

 

Najważniejsza jest treść, ale warto uzupełnić ją o odpowiednią oprawę graficzną, ponieważ to ona najbardziej zapada w pamięć odbiorcom i budzi odpowiednie skojarzenia. Przy tworzeniu strony internetowej należy dobierać grafikę odpowiednio do treści, nie odwrotnie. Konieczne jest też zachowanie umiaru – witryna musi być przejrzysta i w pełni czytelna. Jeśli użytkownik nie będzie wiedział o co chodzi i gdzie kliknąć, żeby otrzymać to po co wszedł na stronę, po prostu ją opuści. To, co najważniejsze, czyli Menu, powinno zatem znajdować się u góry strony, aby nie trzeba było go szukać. Kreatywnie możesz podejść do tego, co sam tworzysz – do zdjęć, tekstów, itp. Jednak samo przekierowanie do nich powinno być proste, tak, aby dany użytkownik bez problemu je odnalazł.

 

Tworzenie strony internetowej – UX Design w praktyce

 

W tym momencie warto wprowadzić pojęcie UX Designu, czyli projektowania doświadczeń użytkownika. To proces, którego celem jest zwiększenie satysfakcji klienta, wzbudzenie w nim pozytywnych odczuć względem naszego produktu, poprzez poprawę jego funkcjonalności i użyteczności. W całym procesie niezbędny jest zatem research, który pozwoli nam poznać potencjalnych użytkowników, czerpać inspiracje z tych doświadczeń i zweryfikować część naszych pomysłów. Całość przełoży się na funkcjonalną i użyteczną stronę www, stworzoną na potrzeby własne i konsumentów.

 

Tworzenie strony internetowej, to nie tylko wymyślenie nazwy i opanowanie języka HTML. To cały proces, którego zwieńczeniem ma być atrakcyjna i funkcjonalna strona www, na której użytkownik nie zabłądzi. Zerknij tutaj. Na naszej stronie Menu znajduje się na pasku u góry strony. Jest to jedna z pierwszych rzeczy, której użytkownik szuka i którą zobaczy. Po wybraniu odpowiedniej kategorii, strona przesuwa się do miejsca, w którym znajdują się potrzebne informacje. Nie trzeba nawet czekać, aż witryna się załaduje, ponieważ niemal wszystko mieści się w jednym miejscu. Jest to jednak tak dobrze rozplanowane, że zarówno tekst, jak i zdjęcia współgrają ze sobą i żadne z nich nie odciąga uwagi od siebie nawzajem oraz od tego co istotne – od naszego komunikatu. Każdy użytkownik wie po co wszedł na stronę i dostaje wszelkie niezbędne informacje.

 

Chcąc udzielić ostatecznej odpowiedzi na pytanie, czy ważniejsza jest estetyka, czy funkcjonalność strony internetowej, warto podejść do tematu indywidualnie, ponieważ wszystko zależy od celu naszej strony. Czasem warto ukazać witrynę bogatą w kolorową grafikę, innym razem ważniejsza będzie treść. Nie ma jednak wątpliwości co do tego, że przy tworzeniu strony internetowej należy zwrócić uwagę przede wszystkim na jej praktyczność i przejrzystość. Strona internetowa nie może być przekombinowana, ponieważ mniej cierpliwy odwiedzający opuści ją zanim zapozna się z Twoją ofertą. Dlatego lepiej postawić na funkcjonalność i prostotę, a oprawę graficzną potraktować jako ich uzupełnienie.

 

 

ADRES I GODZINY OTWARCIA

sinGRAPH
ul. KRAKOWSKA 7 (pracujemy zdalnie)
41-400 MYSŁOWICE
Poniedziałek - Piątek
od 8:00 do 16:00

   +48 32 223 87 80
   +48 600 901 018
   +48 696 293 877
   info@singraph.pl


NIP: 222-015-22-04 • Regon: 271026966
85 1050 1214 1000 0090 7181 9594 • ING Bank Śląski

© Copyright 2024 sinGRAPH Wszystkie prawa zastrzeżone

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej. Polityka Prywatności sinGRAPH (link)