Blog

Wszechobecny dostęp do internetu otworzył drogę wielu autorom-amatorom, którzy od lat pisali jedynie do szuflady lub dzielili się swoją twórczością z bliskimi. Zasięgi były ograniczone, a opinie innych – często podszyte szczerą sympatią – mogły być niewystarczające dla samorozwoju. Łatwiej pracować nad sobą i swoim materiałem, gdy słyszy się, bądź czyta, konstruktywną krytykę. Powstanie narzędzia, które umożliwiłoby wzmocnienie zasięgów oraz zapoznanie się z opiniami osób bardziej obiektywnych było więc tylko kwestią czasu. I tak z potrzeby narodziły się blogi internetowe.

 



Jak prowadzić bloga? Od czego zacząć? Przede wszystkim powinno się wybrać jego tematykę. Najprościej określić w czym się specjalizujemy. Dobry bloger, to przekonujący bloger. Jeśli sami nie wierzymy w to co piszemy, dlaczego inni mieliby to zrobić? Przy wyborze swojej drogi warto otworzyć sobie dość szerokie pole manewru. Musi być spójnie, ale nie monotematycznie. Trzeba utrzymać balans między nudą a chaosem – wypośrodkować to tak, by odbiorca znalazł to po co przyszedł i dostał bonus w postaci powiązanych artykułów.

 

Kolejnym ważnym krokiem jest wybór platformy, na której założymy bloga. Warto sugerować się popularnością poszczególnych serwisów, ponieważ nie bez powodu zaufały im już miliony użytkowników. Wybierając ten właściwy, powinniśmy zastanowić się nad tym, czy jesteśmy gotowi zapłacić za serwer, czy wolimy rozgościć się na bezpłatnym. Istotne jest również to, czy chcemy wykupić własną domenę. Ten ostatni punkt jest dość istotny – własna domena wzbudza większe zaufanie i wiarygodność wśród Czytelników. Oczywiście nie trzeba tego robić już na samym początku, ale warto mieć to na uwadze zakładając blog.

 

Gdzie założyć bloga?

 

Wybór miejsca, na którym chcemy założyć bloga nie jest prosty. Wszystko zależy od tego, jakie są nasze oczekiwania. Niektóre blogi mają bardziej przyjazny panel, inne oferują więcej darmowych szablonów lub wtyczki, które znacząco usprawnią jego funkcjonowanie. Wśród najpopularniejszych platform blogowych, które warto wziąć pod uwagę są:

 

  • Wordpress

  • Blogger

  • Weebly

  • Tumblr

  • Medium

  • Joomla

  • Wix

 

Serwis powinniśmy dopasować do celu naszego bloga. Chcemy na nim zarabiać, czy po prostu szukamy kontaktu z ludźmi? Najlepiej odwiedzić każdą z wymienionych stron i szybko zapoznać się z tym co mają do zaoferowania, a potem wybrać dla siebie najkorzystniejszą opcję. Na liście jako pierwszy pojawił się Wordpress i to nie bez powodu. Obecnie jest to najchętniej wybierana platforma blogowa, zwłaszcza, że do dyspozycji mamy serwisy wordpress.org i wordpress.com. Łatwiejszy w obsłudze jest ten drugi, jednak to wordpress.org pozwala na zainstalowanie tysięcy darmowych wtyczek, które uczynią z naszego bloga profesjonalny serwis. Jeśli poważnie myślimy o zarabianiu na blogu, końcówka org będzie najlepszym wyborem.

 

Jak wypromować bloga i od czego zacząć?

 

Jeśli udało się bezproblemowo założyć bloga i zamieścić na nim pierwsze treści, nie pozostaje nic innego jak tylko go wypromować. Warto zacząć od podstaw, czyli od udzielania się na forach i innych blogach. Dzięki komentarzom i gościnnym wpisom możemy łatwo zwrócić na siebie uwagę i odesłać Czytelników do swojego bloga. Powinniśmy jednak ograniczyć się do blogów o podobnej tematyce do naszej. Jeśli prowadzimy bloga kulinarnego, porady dotyczące pieczenia nie sprawdzą się na blogu opisującym sporty wodne. Trzymając się tej zasady można łatwo zyskać sympatię odbiorców i ukazać siebie jako eksperta w swojej dziedzinie.

 

Kolejnym istotnym punktem jest pozycjonowanie. To właśnie roboty wyszukiwarek odpowiadają za podsyłanie internautom naszych treści. Warto tworzyć teksty zgodne z zasadami SEO i zadbać o swoją pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwarek, ponieważ znacząco wpłynie to na liczbę odwiedzin na stronie. Dzięki wtyczkom takim jak Google Analytics możemy łatwo śledzić ruch na naszej stronie, a wykupienie reklamy AdWords sprawi, że nasz blog będzie automatycznie wyświetlany po wpisaniu w wyszukiwarce słów kluczowych. Jednocześnie targetujemy naszego bloga i od razu docieramy do grupy docelowej.

 

Równie ważne jest promowanie bloga w social mediach. Fanpage na Facebooku i konto na Instagramie nie tylko skupią wszystkich fanów w jednym miejscu, ale także zapewnią nowych. Wystarczy publikować angażujące i ciekawe treści, odsyłać do swojego bloga i działać systematycznie. Polubienia i komentarze od fanów zrobią resztę. Najważniejsze jest jednak to, że dzięki serwisom społecznościowym możemy być w stałym kontakcie z innymi użytkownikami. Komunikacja dwukierunkowa jest bardzo ważna, ponieważ pomaga budować naszą markę i lepiej poznawać Czytelników. Dzięki temu łatwiej dopasowywać treści do ich oczekiwań.

 

Nie tylko dla amatorów, czyli dlaczego warto prowadzić blogi firmowe

 

Obecnie prowadzenie bloga nie jest już domeną osób chcących prowadzić wirtualny pamiętnik, czy pisarzy-amatorów. Korzystają z tego również przedsiębiorcy, którzy mają okazję ukazać siebie w roli ekspertów. Zakładka blog często stanowi skupisko wielu inspiracji. Przedsiębiorcy zamieszczają tam opisy swoich działań, krótkie poradniki z serii „to możesz zrobić sam” i ciekawostki z branży. Blogi firmowe pozwalają Czytelnikom zdobywać wiedzę z różnych dziedzin, a blogerom – promować pozytywny wizerunek marki. Warto prowadzić firmowego bloga, ponieważ nie tylko ułatwia on autopromocję, ale także ukazuje nasz profesjonalizm i buduje zaufanie wśród Klientów. Wystarczy zadbać o wartościowe treści, które spodobają się Czytelnikom, a będzie to świetna reklama dla firmy.

 

 

Jeśli nie masz czasu na to, by prowadzić swój blog firmowy lub nie wiesz jakie treści udostępniać, by przyciągnęły uwagę potencjalnych Klientów i zapewniły Twojej stronie wysoką pozycję w wyszukiwarkach, postaw na profesjonalistów. Firma sinGRAPH sprawi, że Twój blog znacząco się rozwinie i przyniesie wszystkie oczekiwane korzyści. Otrzymasz nie tylko profesjonalnie napisane teksty SEO, ale także wyższą pozycję strony w naturalnych wynikach wyszukiwarek. A co najważniejsze – zaoszczędzisz czas, który będziesz mógł poświęcić na obsługę nowych Klientów.

 

 

ADRES I GODZINY OTWARCIA

sinGRAPH
ul. KRAKOWSKA 7 (pracujemy zdalnie)
41-400 MYSŁOWICE
Poniedziałek - Piątek
od 8:00 do 16:00

   +48 32 223 87 80
   +48 600 901 018
   +48 696 293 877
   info@singraph.pl


NIP: 222-015-22-04 • Regon: 271026966
85 1050 1214 1000 0090 7181 9594 • ING Bank Śląski

© Copyright 2024 sinGRAPH Wszystkie prawa zastrzeżone

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej. Polityka Prywatności sinGRAPH (link)