Zakładając własną firmę, myślimy przede wszystkim o tym, co chcemy i możemy zaoferować innym. Po przygotowaniu wszelkich niezbędnych materiałów, wymyśleniu nazwy oraz załatwieniu formalności uruchamiamy kontakty i zdobywamy pierwszych klientów. Usatysfakcjonowany klient do nas wróci albo przynajmniej poleci naszą firmę innym. Pojawią się pierwsze zyski i oczywiście obopólne zadowolenie. Jednak w dobie mediów i rozwiniętego marketingu poleganie wyłącznie na czyichś rekomendacjach jest swego rodzaju niedopatrzeniem, żeby nie powiedzieć – zaniedbaniem. Mamy bowiem świadomość, że wszystko można zrobić lepiej i efektywniej, że można mieć WIĘCEJ.
Aby skutecznie zarządzać wizerunkiem swojej firmy powinieneś zacząć od podstawowych elementów, takich jak nazwa, logo, slogan reklamowy, ale też adres strony internetowej i wreszcie sama witryna, które obecnie są rzeczą niezbędną na naszym rynku. Kolory, symbole, grafika i czcionki mają ogromne znaczenie w przypadku zarządzania marką. Przykładowo, na widok jaskrawego pomarańczowego koloru od razu myślimy o firmie Orange, zaś patrząc na nadgryzione jabłko bez problemu skojarzymy je z marką Apple.
Postaw na sprawdzone odcienie, charakterystyczne, ale niezbyt nachalne. Wybieraj kolory tożsame z tym, co chcesz przekazać swoim odbiorcom. Na przykład wspomniany kolor pomarańczowy symbolizuje dążenie do osiągnięcia celu, granatowy kojarzy się z odpowiedzialnością, fioletowy z kreatywnością, a niebieski ze spokojem i zaufaniem. Możliwości jest wiele, zwłaszcza, że odcienie można ze sobą łączyć i osiągać efekty ciekawe nie tylko pod względem wizualnym, ale i znaczeniowym. Najważniejsze, by zachować odpowiednie proporcje i pobudzić wyobraźnię odbiorcy.
Pamiętaj, że kiedy na coś się zdecydujesz, trudno będzie od tego odejść, gdyż Twoja marka już będzie kojarzona z wybranymi przez Ciebie detalami. Na tym zresztą polega ich rola – przyciągają wzrok, zapadają w pamięć i budzą odpowiednie skojarzenia. Dlatego przy doborze poszczególnych elementów kieruj się przede wszystkim preferencjami Twojej grupy docelowej. Inaczej będzie brzmiał slogan reklamowy sklepu ze zdrową żywnością, a inaczej hasło reklamowe sklepu z asortymentem dla sportowców. Czasem zawężając grupę odbiorców dotrzesz do większej ilości klientów, niż gdybyś od razu próbował porwać się ze swoją ofertą na tłumy.
Jak widzisz, wizerunek Twojej firmy zależny jest od wielu elementów. Wszystko – oprawa wizualna, materiały reklamowe, strony internetowe, łączą się w integralną całość i stanowią spójny przekaz marketingowy. W ten sposób budowana jest świadomość marki, czyli tzw. branding. Jego celem jest skuteczna kreacja wizerunku, stworzenie silnej pozycji marki poprzez budzenie w konsumentach pozytywnych skojarzeń i docieranie do świadomości licznej grupy odbiorców. Aby to osiągnąć należy tak zarządzać wizerunkiem firmy, żeby wywołać u odbiorców pożądane zachowania, czyli najczęściej nakłonić ich do zakupu jakiejś oferty bądź towaru. Wszelkie działania marketingowe jakich się podejmujemy, powinny zatem przybliżać klientom naszą działalność i uczynić markę rozpoznawalną.
Najważniejszy jest efekt końcowy, ponieważ nazwa Twojej firmy, jej logo, hasło reklamowe i oferta mają dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, promować markę w środowisku internetowym i poza nim. Całość musi zatem stanowić atrakcyjną i przykuwającą wzrok ofertę, wyróżniającą się na tle konkurencji. Jeśli nie wiesz od czego zacząć i jak osiągnąć efekty podobne do najbardziej rozpoznawalnych marek, zwróć się do specjalistów.
W firmie sinGRAPH pracują profesjonaliści, którzy wykorzystując swoje doświadczenie doradzą ci, jak od podstaw kreować swój wizerunek i zarządzać nim w przyszłości, a po konsultacji zrobią wszystko za ciebie. Miej na względzie, że kształtowanie wizerunku to patrzenie w przyszłość - musisz wiedzieć, czego Twoi klienci będą potrzebowali za kilka lat i im to zapewnić. Dlatego tak ważne jest śledzenie trendów i interakcja z klientami. Poznając ich, zapewnisz im najlepsze usługi i tym samym wyniesiesz swoją firmę na zupełnie inny poziom.