Przed przystąpieniem do realizacji nowej strony internetowej koniecznie należy ustalić wszystkie szczegóły dotyczące tego złożonego procesu. Najczęściej Klient zostaje poproszony o wypełnienie briefu, w którym Wykonawca zawarł listę kluczowych pytań na temat przyszłej realizacji.
Takie rozwiązanie pozwala Klientowi precyzyjnie określić swoje oczekiwania względem strony internetowej, przedstawić wszystkie wytyczne i podzielić się swoimi sugestiami. Dla osób, które będą odpowiedzialne za tworzenie nowego projektu, będzie to niezwykle cenna porcja informacji. Na podstawie tych danych Wykonawca będzie w stanie przygotować indywidualną ofertę, będą one także podstawą jego przyszłych działań. Jak wiadomo, dobra komunikacja ma ogromne znaczenie przy realizacji każdego projektu, dlatego dobrze skonstruowane pytania oraz rzetelne odpowiedzi stanowią solidny fundament przyszłego sukcesu.
Do najważniejszych elementów briefu możemy zaliczyć:
- krótką charakterystyka podmiotu składającego zamówienie wraz z opisem branży, w jakiej funkcjonuje
- określenie grupy docelowej
- sprecyzowanie głównych celów i założeń projektu
- wytyczne dotyczące projektu graficznego strony internetowej
- wskazówki wykonawcze dotyczące funkcjonalności serwisu poparte zbliżonymi przykładami
- budżet przeznaczony na realizację projektu oraz oczekiwany czas realizacji
Z pewnością będzie to dopiero początek wymiany informacji i dyskusji na temat realizowanego projektu. Jednak ten wstępny opis jest bardzo ważny w uzyskaniu wzajemnego zrozumienia obu stron. A to z kolei jest podstawą do urzeczywistnienia początkowej wizji i założeń.