Publikując posty na Facebooku chętnie przeglądamy statystyki i obserwujemy zainteresowanie użytkowników. Kiedy posty trafiają do kilkuset, a nawet kilku tysięcy odbiorców, klaszczemy w dłonie i publikujemy dalej. Należy się jednak zastanowić, jak takie statystyki przekładają się na autentyczne zainteresowanie internautów oraz – czy są wśród nich potencjalni Klienci?
Tak naprawdę posty, które mają trafić do wszystkich, nie trafiają do nikogo. Nieważne jak ciekawa jest udostępniana treść – nie zobaczą jej ci, którzy mogliby być nią faktycznie zainteresowani, a zupełnie przypadkowe osoby. Dlatego tak ważne jest targetowanie postów na Facebooku. To dzięki tej funkcji możesz trafiać do osób, które chętnie dowiedzą się, co masz do powiedzenia. I choć liczba odbiorców będzie mniejsza, pojawi się pewność, że wśród nich można znaleźć nowych Klientów.
Targetowanie postów – to powinieneś wiedzieć
Wskazywanie grupy docelowej jest banalnie proste. Przed publikacją posta należy wybrać opcję „targetuj w aktualnościach”, a następnie zaznaczyć z listy kategorie i zagadnienia związane z naszą branżą i treścią samego posta. I choć zasięg będzie ograniczony, takie działanie może przynieść lepsze efekty niż „wypuszczanie” szerokiej kampanii dla przypadkowych osób.
Zasięg naszych postów łatwo sprawdzić w Menadżerze reklam. To narzędzie umożliwiające tworzenie reklam, zarządzanie nimi i monitorowanie wyników całej kampanii. Możemy też w pełni określić budżet przeznaczony na reklamę, tak by nic nas nie zaskoczyło. Dzięki dostępnym raportom, łatwo określimy, czy nasz cel został osiągnięty oraz jakie reklamy najlepiej trafiają do odbiorców.
Targetowanie postów – jak sobie pomóc?
Właściwe określenie grupy docelowej to podstawa, dlatego warto podejść do tematu z głową. Najważniejsze jest utworzenie profilu psychologicznego naszego odbiorcy. Brzmi to poważnie i nieco problematycznie, ale tak naprawdę jest to bardzo proste, zwłaszcza jeśli wiemy z jakich narzędzi korzystać. Wystarczy włączyć Audience Insights, czyli statystyki grupy odbiorców dostępne w Menadżerze firmy.
Jak to działa? Wystarczy wybrać odpowiednią lokalizację, płeć i wiek – sugerujemy się tutaj Klientami, którzy najcześciej korzystają z naszych usług. Następnie wskazujemy na zainteresowania związane z naszą marką, czyli np. przedmioty lub usługi, którymi handlujemy. Audience Insights rozpoczyna wirtualny spacer po fanpage’ach, które interesują naszych potencjalnych Klientów i podaje nam informacje dostępne na ich profilach, m.in. te o poziomie wykształcenia i branży, w której pracują.
Na podstawie tych informacji układamy profil naszego potencjalnego Klienta i właściwie targetujemy posty. Określona grupa odbiorców będzie węższa niż ta, dla której publikowaliśmy do tej pory, ale znajdą się w niej osoby, do których naprawdę chcemy dotrzeć i dla których nasza oferta będzie interesująca.