W ostatnim czasie coraz większa liczba użytkowników korzysta z internetu za pomocą urządzeń mobilnych. Na rynku istnieje cała masa smartfonów i tabletów, które różnią się między sobą wielkością wyświetlacza. Cała zabawa polega na tym, aby na każdym z nich strona internetowa wyświetlała się prawidłowo i była automatycznie do nich dopasowywana. I właśnie tu z pomocą przychodzi nam responsywność.
Dzięki tej funkcjonalności zawartość strony jest czytelna dla użytkownika niezależnie od urządzenia, z jakiego korzysta. Nie będzie zmuszony do uciążliwego przesuwania tekstu w każdą stronę lub powiększania małych czcionek. Strona responsywna dostosowuje swoją szerokość i układ do używanego przez użytkownika urządzenia. Przeglądanie strony na urządzeniu z niewielkim wyświetlaczem jest więc równie komfortowe, jak na dużym monitorze urządzeń desktopowych.
Bardzo ważnym faktem przemawiającym za tworzeniem stron responsywnych jest ich przewaga w mobilnych wynikach wyszukiwania. Co to oznacza? Strony nieprzystosowane do wyświetlania na urządzeniach mobilnych spadną w wynikach wyszukiwania na dalsze pozycje, ustępując miejsca tym, które poprawnie obejrzą też odbiorcy mobilni. W przyszłości możemy spodziewać się kolejnych zmian algorytmu, które w jeszcze większym stopniu będą promować strony przyjazne urządzeniom mobilnym.