Blog

Prowadzisz własną działalność w sieci i zastanawiasz się, co zrobić, aby Twoje produkty stały się bardziej popularne? Nic prostszego! Jeśli posiadasz własną stronę lub sklep internetowy wystarczy, że udoskonalisz swoje działania i staniesz się bardziej aktywny. Jeżeli nie masz własnego sklepu online, możesz skorzystać z innych dostępnych kanałów promocji, jednak w środowisku e-commerce najlepsze efekty przyniesie ci profesjonalna strona internetowa, dzięki której nie tylko będziesz mógł rozpocząć sprzedaż na wysoką skalę, ale także nie pozwolisz konkurencji cię przyćmić. Dodatkowo Klienci zainteresowani Twoją ofertą i kojarzący Twoją markę chętniej do Ciebie wrócą.



Zajmijmy się zatem podstawowym zagadnieniem, czyli tym, jak zwiększyć popularność produktów. Przede wszystkim trzeba wyróżnić się na tle konkurencji, bo sama strona nie wystarczy. Tak jak w przypadku zwykłego sklepu stacjonarnego stojącego wśród wielu innych sklepów z podobną ofertą, trzeba jakoś zachęcić Klientów do tego, by zrobili zakupy u Ciebie, a nie u konkurencji. Dlatego należy podejmować się działań, które pozwolą Ci nie tylko utrzymać się na rynku, ale także przyniosą zadowalające profity. Warto używać nowatorskich rozwiązań, ale czasem sprawdzone sposoby są najlepsze, więc korzystaj z takich opcji jak:

 

1. Pozycjonowanie

 

Wysoka pozycja w wyszukiwarkach internetowych sprawi, że Ty i Twoja oferta nie zginiecie w tłumie. Internauci poszukujący konkretnej usługi i produktu zazwyczaj odwiedzają kilka pierwszych stron. Jeśli zdecydujesz się na pozycjonowanie swojego sklepu internetowego, będzie on na jednej z nich. W innym wypadku mało kto dowie się o Twojej działalności. Optymalizacja pod kątem SEO gwarantuje wysoką pozycję w wyszukiwarkach i pozwala dotrzeć do szerszego grona potencjalnych Klientów, dlatego na liście rzeczy do zrobienia jest to punkt obowiązkowy.

 

2. Promocja w Social Mediach

 

Promowanie firmy w social mediach to bardzo tani i prosty sposób na skuteczną reklamę. Wystarczy stworzyć fanpage na Facebooku i Instagramie, dodawać zdjęcia produktów, udostępniać informacje o najnowszej ofercie i promocjach, organizować konkursy itd. Najważniejsze jest to, aby być w stałym kontakcie z obserwatorami i angażować nowych odbiorców. Aby robić to dobrze, trzeba znaleźć swoją grupę docelową i odpowiednio targetować posty. Np. prowadząc sklep odzieżowy, wrzucaj zdjęcia ubrań i w opisie dodawaj hashtagi związane z branżą modową. Dzięki temu dotrą do Ciebie osoby naprawdę zainteresowane tematem.

 

3. Newsletter

 

Zachęcenie Klienta, aby zapisał się do firmowego newslettera to świetny sposób na zaangażowanie go do dłuższej współpracy. Klient, który z własnej woli poda swój adres e-mail i pozwoli Ci, byś przesyłał mu swoje najnowsze oferty, zasługuje na to, by jakoś go za to nagrodzić, dlatego trzeba dołączać do newslettera jakiś prezent np. zniżkę na następne zakupy lub pierwszą wysyłkę produktu gratis. Dzięki temu dbasz o pozytywny wizerunek firmy, podtrzymujesz relacje z Klientami i masz możliwość docierania do coraz większej ilości osób.

 

4. Zakładki „O nas” i „Opinie Klientów”

 

Powyższe zakładki obowiązkowo powinny znaleźć się na stronie internetowej, nawet jeśli występują pod inną nazwą. Najważniejsze są informacje, które się w nich znajdują, czyli notka o firmie i recenzje/opinie Konsumentów. Tym, co odróżnia sklep stacjonarny od sklepu internetowego jest to, że zazwyczaj nie mamy realnego kontaktu z Klientem. Zakładki takie jak „O nas” i „Opinie Klientów” pozwalają użytkownikom lepiej poznać daną firmę i jej produkty oraz wzbudzają większe zaufanie wśród osób, które zastanawiają się nad zakupem towaru lub usługi.

 

5. Marketplace’y

 

Internetowe platformy sprzedaży, czyli marketplace’y, to świetne miejsca dla początkujących sprzedawców, którzy nie są jeszcze dostatecznie znani w środowisku internetowym i próbują zwiększyć popularość swoich produktów. W Polsce jedną z najpopularniejszych platform tego typu jest Allegro. Korzystanie z serwisu jest bardzo proste, jednak warto zaznaczyć, że za każdy sprzedany produkt pobierana jest prowizja. Mimo to polecamy go zarówno tym, którzy stawiają pierwsze kroki w sprzedaży internetowej, jak i tym, którzy cieszą się wieloletnim doświadczeniem. Marketplace’y pomagają dotrzeć do osób, które nigdy nie słyszały o Twojej firmie, a wystawiane przez kupujących opinie mogą przełożyć się na wyższe wyniki sprzedaży.

 

6. Bonusy, które Cię wyróżnią

 

Internetowi przedsiębiorcy prześcigają się w pomysłach na skuteczną promocję, która wyróżni ich na tle konkurencji. I choć oferowane przez nich „prezenty” dla Klientów często się powtarzają, lepiej mieć coś takiego w swoim sklepie, niż nie, nawet jeśli uważasz, że wysoka jakość Twoich produktów wystarczy. Jeżeli Klient w innym sklepie dostanie podobny towar, a do tego bonus w postaci pierwszej darmowej dostawy, to oczywiste jest, że właśnie tam zrobi zakupy. Dlatego postaraj się wyjść naprzeciw jego oczekiwaniom i zachęć go do skorzystania z Twoich usług. Jak to zrobić? Oto kilka propozycji:

 

  • Udzielaj rabatów

  • Organizuj konkursy i nagradzaj zwycięzców

  • Dodawaj gratisy do zakupionych produktów

  • Zaoferuj darmową wysyłkę lub zwrot

  • Zaproponuj dłuższy czas na odesłanie towaru

 

Aby nie być stratnym, postaraj się, by rabaty dostawali stali Klienci, albo tacy, którzy zrobili zakupy za większą sumę. Organizując konkurs zadbaj o to, by chętni angażowali też swoich znajomych – w ten sposób dotrzesz do większej ilości potencjalnych Klientów i jednocześnie zadbasz o dobry wizerunek swojej marki. Jako gratisy dołączane do zakupionych towarów możesz wykorzystać próbki swoich produktów lub bony podarunkowe ze zniżką na zakupy powyżej wybranej kwoty. Darmowa wysyłka i zwrot potrafią być decydującym kryterium przy wyborze sklepu, dlatego jeśli możesz sobie na to pozwolić, zagwarantuj Klientom choć jedną z tych rzeczy przy pierwszym zakupie lub przy zakupach za większą kwotę. I na koniec – w większości sklepów konsumenci mają 14 dni na odstąpienie od umowy, więc wydłużając ten czas, dasz im większe poczucie bezpieczeństwa i wyróżnisz swój sklep na tle innych.

 

W firmie sinGRAPH tworzymy strony i sklepy internetowe, które uwzględniają wszystkie potrzeby ich założycieli oraz przyszłych Klientów. Pomożemy ci stworzyć własny sklep internetowy, a jeśli zdecydujesz się skorzystać z naszych propozycji, razem zadbamy o zwiększenie popularności Twoich produktów. Dzięki tym prostym zabiegom zintensyfikujesz ruch na stronie, który przełoży się na realne zyski. Klienci poczują się docenieni i dzięki temu docenią również Twoją markę.

ADRES I GODZINY OTWARCIA

sinGRAPH
ul. STRUMIEŃSKIEGO 12
41-400 MYSŁOWICE
Poniedziałek - Piątek
od 8:00 do 16:00

   +48 32 223 87 80
   +48 600 901 018
   +48 696 293 877
   info@singraph.pl


NIP: 222-015-22-04 • Regon: 271026966
85 1050 1214 1000 0090 7181 9594 • ING Bank Śląski

© Copyright 2019 sinGRAPH Wszystkie prawa zastrzeżone

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej. Polityka Prywatności sinGRAPH (link)